چرت نوشت 9 شهریور: کمالگرایی

صبحا زود بیدار نمیشم. برعکس اون وقتایی که نصف شب از خواب بیدار میشدم و تند تند یه خلاصه از راه حلی که تو خواب فهمیدم مینوشتم. بابام همش دعوام میکرد که چرا نصف شبی بیداری وقتی هنوز اذان نگفته. یا اینکه هنوز نماز نخوندی میری سراغ دفتر و کتابات؟ انقدر از نماز مهمتره؟؟!

وقتیم که بیدار میشم باز لش میکنم چون انگار بدنم جون نداره.

شبا هم هیچ کاری نمیکنم حتی اگه دیر بخوابم.

زندگیم اینجوری شده. مثل یه کابوس میمونه. نه صبح نه در طول روز نه شب، خبری از سخت تلاش کردن نیست. اصلا هم مهم نیست ساعت چنده، چون اگه امروز نشد فردا هست. واقعا کابوسه، فکر میکنم اینو قبلا تو خواب دیدم. یهو یادش افتادم. به جای این که برای استراحت برم یه چیزی بخورم که قند برای مغزم تامین شه و بتونم خوب فکر کنم، پشت هم کشومو باز میکنم و از سر بی حوصلگی یه هله هوله ای میخورم.

این غیر از کابوس چیه؟ این که زندگیت همینجوری بگذره و تو اهمیتی نمیدی. این که هدف نداری و برای هدف هات سخت تلاش نمیکنی.

حق داشتم وقتی از خواب بیدار شدم ناراحت بودم!


+چرا من نمیتونم بدون اشاره به خودم و همونجوری که تو ذهنم هست، بنویسم؟؟

نظرات 5 + ارسال نظر
لیمو چهارشنبه 9 شهریور 1401 ساعت 08:55 https://lemonn.blogsky.com/

چون خودم هم در برهه‎ای از زمان به این وضعیت مبتلا بودم میتونم درک کنم و باید بگم تنها راهش به خودت بستگی داره. اینکه یه روز بیدار شی و برنامه زندگیت رو تغییر بدی. سعی کن یه فعالیت زمان‎دار (مثلا حتی باشگاه) داشته باشی که زمان برات مهم بشه. بقیه‎ش هم با خودت.

مشکل اینه که هیچ چیزی بیدارم نمیکنه و این خواب بدموقع گند میزنه به همه چی!

مریم شنبه 12 شهریور 1401 ساعت 23:18 http://Sooskesiah.blogsky.com

به برنامه نیاز داری
نظرت چیه شروع کنی به انگیزه پیدا کردن که استارت برای مسیرت بزنی؟!
با مطالعه و ایجاد عادت های کوچیک، میتونی همه چیز رو عوض کنی
اگه مایل باشی میتونم کتاب و پادکست برای این کار بهت معرفی کنم

دقیقا در بی برنامه ترین حالت ممکنم!
عادتای کوچیک؛ فراموشش کرده بودم.
ممنونم،آره کتاب معرفی کن

مریم سه‌شنبه 15 شهریور 1401 ساعت 17:22 http://Sooskesiah.blogsky.com

کتاب درباره ی معنای زندگی از ویل دورانت
کتاب نیروی حال از اکهارت تُله
کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

کتاب اول، به این صورته که از آدم‌های موفق در زمنیه های مختلف خواسته شده که دیدگاهشون راجب معنای زندگی رو بگن، ینی بگن زندگی از نظر اونا ینی چی؟!
کتاب دوم، کمک میکنه که در لحظه ی حال زندگی کنی و کنترل ذهن و افکارت رو به دست بگیری
کتاب سوم، بهت آموزش میده که برنامه ریزی کنی و یک سری عادات مفید مخصوص برای خودت رو به صورت پیوسته انجام بدی تا در نهایت اثر مرکب هر کدوم رو توی زندگیت داشته باشی

پادکست صلح درون از سپهر خدابنده هم دید مناسبی در خصوص مسائل مختلف زندگیت بهت میده
رادیو راه از مجتبی شکوری رو هم خیلی کم گوش دادم اما دوستان زیادی دارم که خیلی ازش تعریف میکنن
و اما یه دوره ی پولسازی دارم از محمد بصیری که هشت جلسه‌اش رو میتونم داخل تلگرام برات بفرستم که بهت کمک میکنه بُعد متافیزیکی(روح) خودت رو دریابی و باورهای غلط ذهنیت رو بشناسی و رفعشون کنی. این دوره اسمش پولسازیه اما هشت جلسه ای که میگم کاملا میتونه توی همه چیز زندگیت موثر واقع بشه
دوست داشتی آیدی تلگرام رو بهم بده که فایل‌هاش رو برات بفرستم

و پیشنهاد دیگه ای که در انتها دارم و خیلی مهمه اینه که شروع به مطالعه کنی در مورد چاکراهای اصلی بدن و روش های متعادل سازی اونها رو یاد بگیری و تلاش کنی همه رو به تعادل برسونی

ممنون از پاسخ جامعت!
من اثر مرکب رو نصفه خوندم، تاثیریم روم نذاشته.

Mamazi چهارشنبه 6 مهر 1401 ساعت 08:04

منم گاهی اوقات اینجوری میشم به حدی نا امیدم خسته ک میگم بیخیال همه چی و شل میکنم
ولی بعدش ک آروم شدم پا میشم برا خودم برنامه ریزی میکنم هدف میزارم هرچند کوچیک

ولی من هدف بی هدف!

درود بر شما پروفسور. چه خوب شد وبلاگتو دوباره دیدم. نشونی‌ش رو یادم رفته بود. مرسی که اومدی وبم واسم کامنت گذاشتی.

درود
تو که وبلاگتو بستی، نمیدونستم یکی دیگه داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد