علاقه به یادگیری

پریروز یه خانم و دختری اومدن برای پسرشون خواستگاری. بعد این آقا پسر میگفت با درس خوندنم مشکلی نداره ولی با سر کار رفتن,چرا. چون به اندازه ی کافی درآمد داره.

با آبجی بزرگم حول این موضوع حرف میزدیم, آبجیم گفت: اگه جای تو بودم مشکلی با این حرفش نداشتم. اگه کسی به من اینو میگفت, منم تا ارشد فلانم رو گرفتم میرفتم یه دوره ی آموزشی دیگه, وقتی اونم تموم شه میرم سراغ یه چیز دیگه. گفت: چون من عاشق یادگیریم.


خوب نیست آدم خودشو با کس دیگه مقایسه کنه. ولی من از بچگی آبجیم رو میدیدم و سمت همون چیزی میرفتم که اون میرفت. و بعضا برای اینکه با خودم بگم من با اون فرق دارم, نرفتم سمت همون چیز. مثلا کلاس نجوم میرفت, کتابشو میداد به من نمیخوندم.یا رفت تکواندو هر چند کم کم بهش علاقه نشون دادم نمیرفتم.


خب, حالا, 

من مدرسه ی تیزهوشان رفتم و اون مدرسه معمولی.

من همیشه معدلم بالا بود, اون نه.

من تو کنکور رتبه ی سه رقمی اوردم, و اون پنج رقمی.

ولی!

ولی الان هرجور میبینم اون چیزای خیلی بیشتری ازم بلده. 

عکاسی, فوتوشاپ, برنامه نویسی, زدن سایت, نجوم, ریاضی. الانم داره کلاس MBA میره و تحلیل بازار بیت کوین و خرید و فروشش رو یاد میگیره.

البته خب این آبجیم چهار سال ازم بزرگتره.

شاید من خودمو دست کم گرفتم. منم یه چیزایی بلدم بدون مدرسه و دانشگاه. ولی بیشتر وقتم صرف مدرسه شده!

ولی مشکل اصلیم اینه که کنجکاویم اومده پایین و بعضی جاها در نطفه خفه اش کردم.

اوایل این ترم یه بوم کوچیک خریدم که یه نقاشیِ همینجوری عشقی بکشم (آبجی کوچیکم گرافیک میخونه و وسایلشو داره) , ولی تا الآن هنوز بومم سفیده چون میگم وقت نمیکنم.

نه درسمو میخونم و نه فکر درس میذاره کارای دیگه بکنم!

نظرات 4 + ارسال نظر
بردیا شنبه 24 آبان 1399 ساعت 01:00 http://Envelves.blogsky.com

از بیست و دو ب بعد زندگی کن
قبلش مسیر بگین ، ی مسیر خوب ، زندگی هم نکردی نکردی ، مسیر رو بچین فقط

والا من چند ماه دیگه 23 سالم میشه!

M R شنبه 24 آبان 1399 ساعت 21:20 http://mostafaid3.blogsky.com

حالا توی اون بوم نقاشی چی میخوای بکشی؟

نمیدونم
از یه طرف باید ساده باشه، از یه طرف نمیخوام مثل نقاشی آبجیم بشه.
فکر کنم آخرش همینجوری رنگا رو پخش میکنم رو بوم، از این تابلوهای مدل جدید بزنم!

Ali es یکشنبه 25 آبان 1399 ساعت 22:04

حس همدردیم با تکسات زیاده :/(البته ممکنه فقط برداشت عوضی من باشه)
احساس میکنم جفتمون بر این باوریم اون لول بالایی که داریم {داشتیم} رو الان یا ازش فاصله گرفتیم یا فعالیتمون توش به شدت کاهش پیدا کرده /
----------------------------------
(نه درسمو میخونم و نه فکر درس میذاره کارای دیگه بکنم!)
این جمله رو خیلی میفهمم ، حس منفی واسه انجام یه تکلیف یا مسولیت که تنبلی همراشه که جلوی ازادی ذهن و زمان واسه کارای دیگه رو میگیره در حالی که جفتشو انجام نمیدیم !

لول یعنی چی؟

Ali es سه‌شنبه 27 آبان 1399 ساعت 15:20

سطح
توانایی
یه نقطه خاص

اهم
اره منم مشکلات شبیه تو دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد